Intervaller är the shit

Igår hade jag planerat ett gymbesök men lusten infann sig ej. Som tur var skulle en kollega ner och det var den push jag behövde. 

Väl nere i omklädningsrummet hade jag glömt träningslinne. Än en gång kom en kollega till undsättning med sitt extralinne. ÄLSKAR att ha gym precis bredvid kontoret och att det alltid är någon man ”känner”/jobbar med där. 

De andra gick på core-pass medan jag ställde mig på löpbandet. 

4x4minuter med 2min vila mellan blev det. Tungt som tusan. 

Farten i intervallerna var VERKLIGEN inget att hänga i julgranen. Det gick långsammare än min myshastighet brukade vara. Men jag försöker jobba med känslan av att ha blivit sämre och tänka att jag iallafall tränar. Och jag had ju inget mål förutom att må bra. Så vem bryr sig vilken hastighet jag har? Egentligen. 

(Är inte helt bekväm med tankarna än men jobbar på det). 

Måndagsträning – ☑️

Kommentera gärna

