Framtida utmaningar

Jag har ännu inte hittat tillbaka till löparglädje. Men det var ändå rätt kul att springa tunnel loppet, och det är ju kul att ha lopp som sporrar en lite, som får en att gå ut och springa.

Jag tänker att jag bara ska springa lopp som är upplevelsebaserade. För att ta bort hetsen och pressen.

SthlmChallenge_Logotyp_2_vitOch som ett brev på posten hittade jag Stockholm challenge som består av 4 lopp där 3 av dem är just upplevelse-lopp. Det fjärde är ett mil-lopp som jag sprang förra året så det kände jag att jag kunde hoppa över. Även om banan var fin.

Så, nu har jag TRE lopp framför mig –KUL!

 

Trail Run – 6 maj 

shutterstock_387005833Loppet avgörs i Lill-Jansskogen och Fiskartorpsterrängen, bara en kort löptur från city, och banan tar dig genom snårig skog, längs smala stigar och över vackra bergshällar. Traillöpning på riktigt, helt enkelt.

Urban Trail –13 augusti

startEvenemanget startar och har målgång på två av Stockholms vackraste platser. Banan är cirka 10 kilometer och tar dig genom stadens gator, gränder och trappor. I stället för skog och natur, springer du inte bara förbi, utan in i och igenom ett gäng kända och okända byggnader. Med STHLM Urban Trail garanterar vi en löparupplevelse utöver det vanliga. Du får känna doften av asfalt i morgonsol, låta handen löpa längs världskänd ledstång, trippa uppför välnötta trappsteg och svettas i byggnader mer vana vid parfym, smink och hornbågade glasögon. Efter loppet njuter vi tillsammans av en riktigt god frukost.

Above Below  21 oktober

sthlm-ab-2En unik löp-upplevelse på cirka 7 kilometer på och under Söder i Stockholm. Evenemanget startar i Tantolunden. Banan tar dig genom tre, sedan länge övergivna och normalt sett otillgängliga, tåg- och transporttunnlar längs med Årstaviken och Norra Hammarbyhamnen, för att sedan avslutas med en spektakulär målgång på det vackra Fåfängan.

Kommentera gärna

