Sammanfattning januari 2017

All träning
Löpningen

Mitt mål i januari var att träna minst tre gånger i veckan, springa minst en gång i veckan. gärna några pass över 5km, och att jag skulle genomföra winterrun.

Förutom förra veckan när jag var sjuk har jag lyckats träna tre gånger i veckan. Jag har sprungit 6 gånger på 4 veckor så det klarade jag också. Jag har kommit 32,5 km totalt vilket är 5,41 km per gång i snitt 🙂

Och jag genomförde winterrun.

Alla mål uppnådda när det gällde löpningen!

Min styrketräning fick ta ett steg tillbaka kände jag. Jag har fokuserat på löpningen och på att gå och träna med kompisar och de vill inte alltid lyfta tunga saker. Och min bästa lyftarkompis har börjat jobba långt bort och hinner inte träna med mig på dagtid längre.

Men jag har inte tappat så mycket styrka och ser fram mot att ta tag i det igen.

Det bästa under januari var dock den där kvällen när jag fick plötslig lust att ta mig ut och springa. Jag hopas på fler sådana i februari.

Nu ska jag fundera på mål för februari!

Kommentera gärna

