När PMS:en gör att man inte orkar lika mycket

Jag har fruktansvärd PMS just nu. Känner mig som att jag mest vill krypa ur mitt skinn. Alternativt slåss och skrika hela tiden. Men det går ju inte för sig. Så jag gick och tränade istället. Bar tunga saker och hoppade upp på höga lådor och sånt. Ända tills hjärtat bultade och andningen flåsade och jag inte orkade tänka på någonting överhuvud taget.

Jag upprepade förra veckans pass men kände ganska direkt att jag inte orkade lika mycket så jag skippade kettelbell vid knäböj och gjorde en balansövning istället för mountainclimbers. Och tänkte att jag inte skulle känna mig sämre för att jag inte orkade lika mycket utan känna mig nöjd att jag tränade trots PMS.

Och det gjorde jag. För all träning som blir av är bra. Och jag orkade hoppa alla hoppen på slutet och det är jag VÄLDIGT nöjd med!

 

Kommentera gärna

