Lite intorkad svettdoft har väl ingen dött av?

Det är november. Mörkt ute och kallt också. Grått och sörjigt. Tanken på att bara överleva är inte långt borta. Jag lägger mig tidigt på kvällarna och vill bara mysa i sängen, se på film, läsa böcker och äta kolhydratrik mat. Risotto, pasta. Sånt jag aldrig äter annars.

Mitt i det där sega novemberslasket känns det ändå kul att träningen har börjat bli rolig igen. Det var en jäkla lång svacka efter maraton men så kan det nog bli när en tränat hårt och länge för någonting och så är det över liksom.

Jag har verkligen satsat på att bara göra rolig träning och att göra det så enkelt som möjligt att komma iväg till träning. Hellre 20 minuter på löpbandet än ingenting alls. Väldigt låga trösklar liksom.

Häromdagen tipsade en kollega mig om en sak som gjort allt ännu enklare. Det finns ett hemligt torkskåp på kontoret. Jag har vetat om ett torkskåp förut, men det är inne på en dusch/toalett så man får ofta stå och vänta på att nån ska bli klar när man ska lämna/hämta kläder där. Men det finns alltså ett skåp till. I ett eget rum.


Så nu har jag börjat ta med träningsväskan på måndagen, sen tränar jag och hänger in i torkskåpet, tar kläderna på onsdagen och hänger in igen efteråt och likadant på fredagen då jag tar hem och tvättar.

Så jäkla smidigt. Nu när jag mest lyfter svettas jag inte lika mycket så det luktar inte så illa, tycker iallafall jag (vad andra tycker vet jag ju inte).

Blev mycket mycket nöjd när jag kom på det här upplägget. Plus att jag alltid har kläder på jobbet om andan skulle falla på, eller jag skulle få ett inställt möte eller så.

 

 

2 reaktioner till “Lite intorkad svettdoft har väl ingen dött av?

Kommentera gärna

