Starka tjejer lyfter tunga grejer

Igår var det dags att lyfta tungt igen. Bästa skiten. Jag har ju kört ett litet ”program” senaste tre veckorna och det är så kul för det går rätt fort att bli starkare. Förutom i marklyft. Där har jag tappat allt. Mitt max i mark är 115 kg. Nu känns det tungt att lyfta 80. Igår lyfte jag 60 kg 10 ggr och det kändes jobbigare än det borde. Jag som brukade älska marklyft märker nu att jag hellre väljer andra övningar. Måste ta tag i det där.

Igår körde vi i alla fall benböj, militärpressar och bänkpress. Tre favoritövningar på raken.

Förra gången jag körde benböj körde jag på 35 och testade 40kg på sista setet. Den här gången körde jag alla på 40kg. kändes rätt enkelt så jag ökar nog lite nästa gång.

Militärpressar gillar jag verkligen. En så simpel övning liksom. Upp och ner. Och ändå så jobbig. Det blir fort tungt. Igår körde jag med 25 kg och det var riktigt tungt. Jag orkade inte riktigt alla reps i varje set. Istället för 8-10 blev det 5-8 om man säger så. Men de jag gjorde var snygga och kändes riktigt bra.

Och så älskade bänkpressen. Jag gillar verkligen att vara flera tjejer som bänkpressar ihop och hjälper varandra. Stå och snacka lite mellan varven. Tyngdlyftning är en så social träningsform. Igår körde vi en stege och ökade tills vi inte orkade mer än en repetition. Jag slutade på 37,5 och kände att 40 inte ar helt omöjligt snart. Det kanske inte är så mycket för de flesta men för mig känns det stort.

Efter passet kändes kroppen härligt trött. Men när jag kom hem kändes den lite för trött. Och huvudet värkte. Så jag la mig på soffan och somnade kl 18.00. Sen sov jag till 05.30 i morse. 11 timmars sömn. Det var inte igår det.

Ha en bra helg hörrni!

Kommentera gärna

