Att 5 km det kan vara så jobbigt

Hade en ledig dag från jobbet. Tänkte att nu tar jag tag i löpningen. Sedan marathon för en månad sedan har jag sprungit tre gånger. Max 4 km. Eller rättare sagt 2×2,5 km och en 4 km. Så idag bestämde jag mig! Drog till gymmet och sprang 5 km på löpband. 

Satan i gatan vad jobbigt det var. Och vilken tid det tog. Kroppen ville inte men jag hade bestämt mig. Jag måste komma igång med löpningen innan vintern kommer för annars kommer jag ju inte komma ut innan våren. Om ens då. Nu är i alla fall löpband och 5 km spärren bruten och jag tänker se det som att jag är tillbaka på banan. Minst ett pass löpning i veckan ska det bli.

Kommentera gärna

