Vardagsmotion

Jag har inte tränat sedan loppet i lördags men jag ska försöka komma igång med vardagsmotionen. En sak jag verkligen vill komma igång med är cyklingen. Att cykla med barnen till och från skolan och till bussen.

För någon vecka sedan fick jag möjlighet att pröva en barnstol hos cykelkraft.se. Ni mins kanske det där STOOOORA paketet vi hämtade ut.

Det som låg i paketet var en OKBaby Body-Guard barnsits för cykel 

364795_1

Så här står det om den på sidan:

OKBaby Body-Guard barnsist för cykel är mycket säker med sin Wrap-Around design och förstärkta ryggparti som ger ökad säkerhet och extra skydd vid eventuell olycka.

  • Bäst i Test hos Råd och Rön 2010.

  • Wrap around design för ökad säkerhet.

  • Extra plats för barnets hjälm ökar komforten och säkerheten.

  • Justerbara fotstöd och bälte med ”säkerhetsspänne”.

  • Mjuk stoppning för ökad komfort.

  • Monteras med rambox på ramrör.

  • Lämplig för barn mellan 9 mån – 6 års ålder.

  • Maxvikt på barn: 22 kg.

  • Kan ej monteras över pakethållare med bredd över 15 cm.

Jag längtar efter att sätta min dotter i den och susa iväg. Det är bara ett problem, jag är helt galet oteknisk och har inte lyckats få på stolen på cykeln än.Och så måste jag pumpa cykeln!!!  Min pappa som ska hjälpa mig har varit en vecka i fjällen och nu är han i Frankrike och cyklar. Men så fort han kommer hem är det jag som tar med familjen på cykeltur. Det finns så många lokala ställen som jag har lovat dem att vi ska ha pic-nic på NÅGON GÅNG. Snart kan vi det!

Detta inlägg är ett samarbete med cykelkraft. Alla åsikter är som vanligt mina egna. 

 

Kommentera gärna

