Helsingborg maraton race report del 3

Del 1,
Del 2

Efter badet var det dags att sätta på sig nya kläder. Men oj då, jag hade glömt BH. Glöm att jag sätter på mig sport-bh igen. Jag får gå utan.

På väg ut från hotellet kom jag på att jag var lite hungrig. Jag tvekade lite om det var ok att sitta i den fina matsalen i träningskläder och löparjacka (pga ingen BH under linne). Tillslut tog jag mod till mig och frågade om det fanns bord för en. Det fanns det inte. Fullbokat. Om det berodde på min klädsel eller inte får vi aldrig veta.

Jag funderade på om jag skulle ta en taxi hem men bestämde mig för att det nog var bra att röra på benen lite. Och så kunde jag ju prata i telefon med diverse vänner under tiden.

De jag lånade våningen av bodde högst upp i en lång backe. Jag började knata uppåt. Mitt på mötte jag en kvinna som frågade om jag hade sprungit maraton. Hon var väldigt imponerad över att jag gick den här vägen efteråt.

Jag tog mig in på coop för att handla nåt ätbart men var inte sugen på någonting alls. Någon hade sagt att det var bra med chips efter loppet så det var allt jag köpte.

När jag väl kom hem var jag så trött. Klockan var väl runt 17.00 och jag ville mest gå och lägga mig men jag insåg att jag måste äta någonting. Det fick bli en pizza.

IMG_1924
OBS! Ej sponsrat inlägg 🙂
Pizzan skulle komma om 40 minuter och det var rätt jäkla jobbigt att hålla mig vaken så länge. Jag åt ¾ av pizzan och det var underbart. Sen somnade jag.

Jag sov jättedåligt. Behövde gå och kissa flera gånger (borde jag inte varit uttorkad?) och så gjorde höften sig påmind varje gång jag vände mig om.

Nästa morgon vaknade jag tidigt. Städade undan och funderade åter på om jag borde ta en taxi till stationen. Men nej, jag orkade nog gå. Jag hittade en annan väg denna gång. Den var full av trappor och jag funderade på om jag ens hade kunnat gå upp den vägen igår.

Framme vid stationen unnade jag mig frukost på cafe innan jag sa hej då till Helsingborg och åkte hem.

På Stockholm central möttes jag av min man och en gigantisk blombukett. Han har varit ett sånt enormt stöd i hela den här maratonresan. Aldrig tvivlat, aldrig klagat. Bara stöttat och varit bjussig med både tid och pengar. Älskar honom!

På kvällen köpte vi 30 bitar sushi. Jag slängde i mig 20bitar. Det kan ha varit det godaste jag ätit på länge.

Sen njöt vi av barn som somnade tidigt, mys i soffan och en god ostbricka. Ett perfekt avslut på en fantastisk helg.

3 reaktioner till “Helsingborg maraton race report del 3

Kommentera gärna

