Dan före dan före maratondan

Phu. Nervositeten i den här kroppen nu asså. Körde till och med mot rött idag för att jag var så nervös.

Det hjälpte ju inte att jag tappade mobilen i golvet så att den blev helt blårandig på skärmen. Jag måste ju ha mobil i helgen så det var bara att gå till reparatören (hej, minns ni mig? Jag var här för tre veckor sen och bytte glas och för två veckor sedan med fuktskada). 

1000kr fattigare. Där rök dem planerade pedikyren tänkte jag men så plingade min swish till och världens bästa man (MIN) hade satt in pengar till pedikyr. ❤️❤️❤️ 

Så medan mobilen lagades blev mina fötter redo för långlopp. Jag vill veta att jag gjort allt för att klara det här loppet. En störande nagel ska INTE vara det som får mig att bryta. 

Jag smet även från jobbet. Orkade inte med några lyckoönskningar. 

Smet med känslan av att när jag kliver in på kontoret på måndag är jag inte samma person. Antingen är jag en som sprungit ett maraton eller en som inte klarade maraton. 

Inget är bättre än det andra….eller jo, vem försöker jag lura. Jag vill komma in som en som sprungit maraton. Såklart!

Nu är väskan packad. Jag reser lätt men funderar på vad man vill ha när man kommer i mål. En varm tröja?! 

Det ska regna. Vill man ha torra kläder eller orkar man ta sig hem en kilometer och byta om där?

Jag har också precis fått veta att badrummet där jag bor renoveras. Innebär det att man inte kan duscha? Jag vet inte? Om så är fallet, kan man typ gå in på närmsta gym och be snällt att få låna dusch? Och bastu kanske?!


Något är fel med mobilkamerans fokus. Orkar inte fixa det nu. Har fan inte råd 🙂 

2 reaktioner till “Dan före dan före maratondan

Kommentera gärna

