All by myself

Häromdagen blev det klart att min kollega som jag skulle springa maraton med nästa vecka (NÄSTA VECKA!!!) inte kommer att kunna springa på grund av skada. Det kändes hemskt tråkigt såklart. Men jag kör ändå.

Igår tog jag ett beslut som minskade stressen rejält. Nämligen att åka själv, utan min familj.

Planen var att vi alla skulle flyga till Helsingborg och så skulle de heja på mig. Men allt jag kunde tänka på var att jag kanske inte skulle kunna sova ordentligt (barnen nattvandrar till vår säng fortfarande) och att jag inte skulle kunna fokusera så bra innan loppet. Så vi avbokade flygbiljetterna och bokade en tågresa till mig istället.

6 timmar ensam på tåget känns som en gåva från himmelen. Dessutom bokade min man (och sekreterare) första klass och i tyst kupé. Det är inte ofta jag har så mycket ensam tid utan några krav på mig. Jag kommer verkligen att kunna varva ner och ladda batterierna. Läsa en bra bok, sova lite kanske. Jag kommer fram på eftermiddagen och har tid att kolla in start och mål och hämta nummerlapp och allt. Och äta det jag vill ha till middag utan att behöva tänka på barn som inte tycker om det ena eller det andra. Och så kommer jag att få sova ordentligt. Om jag inte är för nervös det vill säga 🙂

Om någonting skulle hända, säg att jag blir skadad eller så, så har vi bekanta i stan som kan hjälpa mig.

Dagen efter loppet har jag 6 timmar på tåg igen. Att läka på i lugn och ro. Och förhoppningsvis kunna sitta och spegla mig i min medalj J

Så bra beslut det här. Det känns som en sten har fallit från mina axlar. Istället för stress och jäkt och prestation får jag ju nu två dygns semester. Och på semestrar har man ju tid för ett långpass.

X2000,_Lund_C

2 reaktioner till “All by myself

Kommentera gärna

