28km förmiddagsjogg 

Idag var jag ledig från jobbet. Städerskan var här på förmiddagen så jag ville inte vara hemma. Perfekt för sista långpasset innan Helsingborg marathon. (2 veckor kvar GAAAAH). 

Planen var 30km eller mer. Vid 8.00 satte jag av. Det var rätt jobbigt men de första 18-19 kilometrarna gick ändå rätt lätt. Jag hade lite problem med touchskärmen på mobilen vilket störde en del. Vid 19km stannade jag och köpte färskpressad apelsinjuice och fyllde på vattenflaska. Dock glömde jag att pausa runkeeper. 😳

Att springa en halvmara kändes fint och sen var jag ju liksom på väg hemåt igen. 

Men allt strul med mobilen hade dragit massa batterier och det var inte mycket kvar. Vid 27km gav batterierna upp. Jag sprang vidare en kilometer till men utan musik och tid/kilometer-räkning var det inget kul längre. Och så passerade jag busshållplatsen och såg att min buss hem (som går en gång i halvtimmen) kom snart. Så då gav jag upp. 28km är ändå rätt jäkla bra.


Bussresan hem var en plåga. Jag hade SÅ ont i vaderna. 

Kom hem, åt två mackor, tog ett bad och hoppade in i bilen mot mobil-lagare. 

Två timmar senare hade jag en lagad mobil och kunde börja skryta om morgonens runda på sociala medier. 😋

Nu har vi laddat god middag. Det blir salmalax, kyckling och ungsrostad potatis med dragonsås, chips och ostbricka. Det är jag värd.

Känslan inför att lägga på 14km om två veckor då? Jodå, det blir jobbigt men nog ska det gå! Bara batterierna räcker. 

4 reaktioner till “28km förmiddagsjogg 

Kommentera gärna

