Intervaller på bredden

Efter tre dagars löpvila fick det räcka. Jag satte alarmet på klockan 7 imorse och tänkte att det skulle gå som en dans att kliva upp. Det gjorde det ju inte! Det var snoozande på snoozande innan jag tog mig upp ur sängen och fick på mig kläderna.

Jag var inte ett dugg sugen på och springa och särskilt inte på att springa mina vanliga fem till 10 km i den där långsamma takten när jag tränar på för marathon. Nej det har varit för mycket sånt nu. 

Istället joggade jag 1 km till mitt älskade flygfält och bestämde mig där för att köra intervaller. Jag har ju sprungit fram och tillbaka på landningsbanan några gånger men den här gången sprang jag åt andra hållet, alltså tvärsöver landningsbanan istället. Vet inte riktigt hur långt det kan vara men det tog ungefär 20 sekunder att springa sträckan. 20 stycken såna intervaller senare var jag nöjd med mig själv och joggade hem 1 km.


Efter intervallerna kändes det faktiskt i benhinnorna vilket inte brukar göra när jag springer så jag antar att jag använde någon muskel/kroppsdel som jag inte brukar använda så mycket. Jag tror att det är en positiv sak.

Planen är att ta mig upp imorgon och springa min vanliga fem till tio kilometers runda men ja, vi får se. Men jag vill helst inte vara en vecka med bara två träningspass. Tre är liksom ett litet minimum för mig.


Hoppas att ni har haft en bra lördag och att ni får en underbar söndag.

Kommentera gärna

