Ett kort bonuspass (eller glöm inte vaselinet nästa gång!)

Igår fick jag ett inställt möte och insåg att jag hade två timmar hemma innan barnen skulle hämtas. Skulle jag ta mig ut en runda kanske? eller skulle jag slänga mig I TV-soffan?

Det var en häftig debatt inom mig men den ”duktiga” sidan vann och jag satte på löp-shortsen och drog iväg. Men glömde vaselin på insidan av låren så det blev hemskt obekvämt. Och det var så galet varmt ute. Jag är verkligen inte vasn att springa ute mitt på dagen i värme. Nej, tidig morgon är mer min melodi.

Det blev en 3,5km-runda igår och det är jag ändå nöjd med för a) det blev av och b) ett pass när man inte planerat att träna känns alltid dubbelt så bra.

Efter passet känndes duschen extra skön och när jag hämtade barnen var jag så nöjd och glad med livet att det blev en klubba innan middag och en glass efter middag (för dem, inte mig). Lite socker har väl aldrig dödat någon – eller?

  

Kommentera gärna

