Tankar inför whhm 2016

OK womens health half marathon på lördag. Har aldrig känt mig så oförberedd inför ett lopp. Förra året hade jag tränat 4ggr i veckan i tre månader inför loppet.

Försöker tänka att det nog betyder att jag blivit bättre, att en halvmara inte skrämmer mig.Jag har ju sprungit den distansen ett antal gånger nu. Att jag är så bra vardagstränad att jag inte behöver oroa mig för eller planera inför 21km. Hehe.

Det jag funderar mest på är detta. Ska jag se loppet som ett träningstillfälle inför mitt första marathon (i höst) och springa i den maratakt jag tänkt och se hur det känns . Då kommer jag nog få lite sämre tid än förra året. Eller ska jag försöka slå förra årets tid? hmmmmm

Förra årets tid:

img_21141

2 reaktioner till “Tankar inför whhm 2016

Kommentera gärna

