Hotell-lyx

Igår checkade in på hotell i vår egen stad. Jag hade nämligen vunnit en natt på lyxhotell för bara 45 kr! Tala om bra valuta för pengarna. Dessutom blev uppgraderade till ett superior-rum. Mycket lyxigt! 

  
I morse beställde vi upp frukost som kom redan klockan 8 eftersom vi har morgonpigga barn. Innan det jag hade min man hunnit gå sju kilometer promenad på stan och efter frukosten var det min tur att motionera.

Förut skulle jag aldrig kommit på tanken att ta med träningskläder när jag reste bort eller var på hotell men nu är känns det verkligen som en extra lyx. Att vakna upp i en mjuk skön hotellsäng och antingen har ätit en god frukost eller veta att en god frukostbuffé som väntar efter gymmet. Och för att vara lite dryg kanske, där känslan när man själv är på väg till/från gymmet och möter andra gäster som är på väg till eller från en stor frukostbuffé. Då känner man sig liksom lite extra nöjd med sig själv.

Det var ett ganska litet gym och väldigt varmt. Trots att jag tog det väldigt väldigt lugnt och joggade mycket långsamt blev jag helt genomsvettig.

Det är bara en vecka kvar till halvmaran som jag ska springa och jag tänker verkligen försöka att låta kroppen vila den här veckan. Idag blev det 3Xfem minuters intervaller i min vanliga löptakt och 5 minuter promenerande mellan det. Det fick räcka, sen tänker jag att jag ska styrketräna lite i veckan. Kanske en kort kort kort jogg någon dag också sådär kort så att man nästan längtar efter att springa mer.

Är det någon av er som läser som ska springa whhm på Djurgården på lördag?  I så fall ses vi där! 🙂

Kommentera gärna

