Älskade marklyft, som jag har saknat er

Mycket roligt idag när min PT jag föreslog att vi skulle pröva på övningen marklyft och frågade om jag hade provat det förut.

– Ja jag gjorde det lite i början när jag började träna, svarade jag och log lite för mig själv.

-Okej sa han jag tror att vi börjar med 40 kg.

Han tyckte att jag hade en väldigt bra teknik. Och att det såg så lätt ut.

Efter några lyft var ju tvungen att avslöja att jag har lyft en hel del, maxat på 115kg och blivit coachad av riktigt duktiga marklyftar-tjejer.

Efter marklyft körde vi också bänkpress vilket jag inte har gjort så mycket. Men det var ju också riktigt kul och jag var tydligen bra på det också enligt min PT. Det är ju lite hans jobb i och för sig, att ge positiv feedback men jag tackade och tog emot den.

Jag insåg hur mycket jag har saknat att lyfta tungt. Jag har funderat en hel del på vad jag ska göra efter att jag har sprungit marathon, det känns verkligen som att jag behöver göra någonting annat än löpningen då. Kanske blir det att lyfta tungt, även om jag också har funderat en del på kickboxning. 😂

känslan före träning
  
känslan efter träning
  

Kommentera gärna

