Djurgården runt

Min man hade fått en bra rabatt på abba-hotellet då en kompis till honom jobbar där. Så igår gjorde vi vår sedvanliga påsk staycation. Vi åkte in till stan, checkade in på hotellet och gick på restaurang och såg trollerishow, barnen älskade det. 

   
Nästa morgon vaknade jag tidigt och stack ut en runda på Djurgården. Jag hade lite problem eftersom jag hade glömt skor, strumpor och hårsnodd. Skor löste det genom att springa i mina vanliga träningsdojor, hårsnodd löste jag genom att få en gummisnodd i receptionen men strumpor fick jag köra vanliga strumpor. Mina fötter är fortfarande ömma och fulla med blåsor  men jag kom ju ut iallafall! 

  Tanken var att köra banan för Womens health half marathon men jag sprang lite fel så det blev inte riktigt rätt bana. Det blev ändå 11 km runt Djurgården vilket var ett underbart härligt sätt att börja dagen på. Jag testade även att hålla den maratonfart som jag tänkt mig och det kändes jättebra.

 Jag sprang förbi där målet är och det kändes riktigt härligt i magen när jag tänkte på att jag snart ska springa in i mål där med armarna högt över huvudet i en segergest.  

Efter löpningen var det riktigt härligt med en hotellfrukost.

Hoppas att ni har haft en härlig påsk dag och att ni fick en bra löptur om ni var ute.

Kommentera gärna

