#medanbarnenärpåkalas

Nyss hade jag en SMS konversation med min löparkompis om att vi önskar att vi hade börjat springa tidigare. Innan familj och barn och tidsbrist och allt som kommer med det. Tänk om jag hade sprungit istället för att dricka så mycket när jag var yngre. Eller jag hade ju hunnit göra båda två så mycket tid som jag hade då. 😂

Med två barn får man ju som vi alla vet leta efter och verkligen prioritera sina träningsmöjligheter. Idag hade jag ett sjukt barn hemma och ett piggt barn hemma. Det pigga barnet skulle på kalas 2 timmar mitt på dagen och farmor kom för att passa det sjuka barnet. Jag hade kunnat åka och sätta mig på ett café och läsa en bok eller lägga mig i sängen och sova lite eller kanske titta färdigt på House of Cards som jag inte hunnit se klart än.

Istället åkte jag till gymmet och hade ett intervallupplägg för klart för mig. 3 kilometer löpning 1 km gående. Den ena kilometern lades på den andra och plötsligt hade jag sprungit en mil på löpband för första gången i mitt liv. 

  
Det kändes lite som att jag flyttade gränserna för vad som är normalt för mig lite. Förut har 5 km på löpband känns som det vanliga, snart kanske en mil känns som det vanliga.  Fast idag kändes det i hela kroppen. Jag var helt slut efteråt och somnade lite i soffan. Slut men nöjd!  Krävdes en hel del mer pannben att springa en mil på löpband en att springa en mil utomhus kan man lätt konstatera. 

Hoppas ni har haft en bra dag!

2 reaktioner till “#medanbarnenärpåkalas

  1. Imponerande att klara en hel mil på löpband! Jag har som mest sprungit 7 km på löpband, och höll på att dö av tråk… 2 mil utomhus är MYCKET lättare än 2 km på löpband!

Kommentera gärna

