Årets första långpass

Under vintern har jag inte haft så mycket motivation. Jag har verkligen kämpat för att få till 5km-pass på löpbandet. Oftast har det blivit kortare 3-4km intervall istället. Det är tur att jag haft min PT varannan vecka för då har jag varit tvungen att springa lite längre. Oftast 7-8km med lite olika övningar. 

Men idag var det dags att komma ur kort-rundorna på riktigt. Klockan 09.09 imorse mötte jag upp min löparkamrat  för 15km lugn löpning. 

Satan vad tungt det var. Efter fem km lättade det lite men vid 9 började vi prata om att det var helt ok om vi bara sprang 12km. Helt ok. Men sen gick det bättre igen och det blev 15km tillslut. Det bästa var att vi sprang uppför ALLA backar. Det märks att vi kört backträning. 

Nu ska jag bara springa samma sträcka två gånger till. Hahahaha! 😁

Det var galet vacker ute. Älskar morgonlöpning! Kroppen kändes bra efteråt. Även om jag var väääääldigt trött. Så efter ett besök hos släkting på sjukhus (allt ok nu), lunch på Max (grymt goda nya vegetariska burgare) och släktfika pga min födelsedag (förra veckan) var det jag som däckade på soffan i en timme. Så skönt!

Så, nu är jag back om track. Nästa långpass kör vi minst 20km. 

 

Bankrånare eller vinterlöpare?
  
Så nöjd efteråt!
  
En av fem
  
Gick inte så mkt som jag trodde! Jippie!
 

4 reaktioner till “Årets första långpass

Kommentera gärna

