Fredagsfysen som nästan frös inne

Idag sköt jag upp träningen. Den var planerad till morgonen men visst kunde den väl vänta till lunchen. På lunchen skulle kollegorna ut och äta så jag hakade på. Träningen fick vänta. 

Det var inte förns jag såg att min man skulle hämta mig från jobbet om bara en timme som jag tog mig i kragen och gick ner till gymmet. 

Idag stod styrka på schemat. Jag har fått ett program av min PT och försöker köra det en gång i veckan. Jag märker resultat direkt. Bättre hållning och löpsteg tex. Och så kan jag öka vikterna varje gång. Det går ju alltid fort i början. Innan alla platåer och så. 

Efter passet kändes allt jättebra och jag förstod inte alls varför jag tyckt det var jobbigt att gå till gymmet. Hehe. 

Jag sprang även 2km efter styrkan. Jag ska bli bättre på att springa nån km eller så även vid andra pass. Det behövs många kilometer i de här benen innan maran. 

Nu är den här kroppen nöjd och glad. Och längtar efter att barnen somnat så jag får kolla på top chef. 

Ha en bra kväll alla!

    

5 reaktioner till “Fredagsfysen som nästan frös inne

  1. Vill du dela med dig av ditt styrkepass? Vilka övningar kör du? Jag tycker också det är intressant om du vill dela med dig av vilka vikter du kör på också, om du vill.

  2. Hej. Det är ju speciellt anpassar för mig men det är maskiner. Ben, rygg, lite hantlar, mage, balans och fotstabilitet. Tex stå på ett ben på bosu-boll. Ett helkroppspass liksom.

Kommentera gärna

