Vid vilken hastighet är man löpare?

Idag sprang jag snabbare än på länge. I en hastighet som jag ofta ser folk refererar till som långsam.Men för mig är den ju inte långsam, tvärtom. Jag kunde knappt andas efteråt. 

Vissa hävdar att det knappt kan kallas  att springa om man håller den hastigheten, då är det att jogga. Men var går gränsen? När är man joggare och när är man löpare?

Om nån annan tycker att 4.10, 5.30, 6.20 eller 8.10 är snabbt eller långsamt spelar ju ingen roll. Jag jämför ju mig bara med mig själv och jag blir bättre och bättre hela tiden. 

Och jag är en löpare! För jag springer regelbundet. Och det är vad en löpare gör, i min bok iallafall. 

Lånar denna fina från Ida

  

5 reaktioner till “Vid vilken hastighet är man löpare?

  1. Ibland blir en ju mörkrädd när en läser på olika forum och så. Eller typ i löpargrupper. ” vi kör tre olika nivåer, den långsamma gruppen i 5.30 fart” asså 5.30 är rätt fort för en nybörjare. 🙂

Kommentera gärna

