Hej då sats, hej Friskis. 

Jag har ju köpt gymkort på gymmet vid jobbet och har inte riktigt råd att ha det OCH ett satskort. Speciellt inte som jag kanske bara använder satskortet varannan vecka. (Men då är det ju SÅ skönt att kunna lämna barnen på minisats). 

Ett kort på jobbgymmet och ett kort på Friskis kostar mindre än ett satskort ihop. Tanken är att gymma/springa på jobbet på lunchen och springa på helger (och kvällar i vår) men att kunna gå på Friskis på helger, när dagis är stängt, när jag arbetar hemifrån eller på kvällen om andan faller på. Om jag så bara går 2ggr/månad känns 250kr inte så farligt. Bättre än sats som låg över 400!  

  
Så idag var premiärbesök på Svettis. Vilken skillnad från sats. Åh. Jag saknade alla snygga inspirerande människor på sats. Och ok, jag hamnade på jympa bas-pass vilket inte är min grej (men man fick ta med barn). En äldre man som hoppade runt i mitten och inte sa något om vilka rörelser man skulle göra eller varför. Inget pepp liksom. Stor skillnad från de uberhurtiga ledarna på sats. 

Åh. Sats, mitt Sats. Hur ska jag klara det här. Varför måste Sats vara så mycket dyrare?

Vissa har svårt för alla ”snygga” människor på sats. Men jag inspireras av dem. Känner att jag är en av dem, eller på väg att bli en. Så nu på Friskis när det var en massa…. inte så ”snygga” människor drog det ner mig lite. (Inser att jag låter ytlig och dryg ni men hoppas ni förstår hur jag menar. Mer mjukis än lyckra.) Men jag vänjer mig väl. Får hitta vilka pass som passar mig. Och vilka tider. 

Har bokat in mig på ett högintensivt pass på måndag kväll. Kanske blir bättre. 

Efter det tråkiga passet gick jag ut i gymmet och lyfte 100kg marklyft. Sen mådde jag bättre. 🙂 Och det såg bra ut i gymdelen. Med traktordäck och sånt kul.  Så det blir nog bra. 

4 reaktioner till “Hej då sats, hej Friskis. 

  1. Välj bort basjympan så går det nog bättre! Deltagarna blir allt snyggare och ledarna allt peppigare för varje nivå man går upp på jympan!

  2. Jag förstår lite hur du tänker… Tränade på Friskis förut, men är nöjd med mitt byte till Sats. Men kanske mest för att jag tränar pass? Gymmar man kanske det inte spelar någon större roll, men jag vet inte? Tränar iaf mkt mer på Sats än jag gjorde under tiden jag hade kort på friskis. En blir lite bortskämd med utbudet, liksom. Och kanske de snygga människorna också? 😉

Kommentera gärna

