Våga vägra julstress

Hej. Såhär dagen innan jul kanske många stressar runt och fixar det sista. Inte jag. Våra barn sover hos mina föräldrar och maken och jag tog in på hotell. Jag sitter nu i foajén och läser en bra bok i lugn och ro. Ikväll ska vi ut och äta med vänner. 

Älskar att jag börjat släppa på en massa måsten den senaste tiden. Nej, vi MÅSTE inte baka pepparkakor hemma. Barnen gjorde ju det hos farmor. Nej, jag MÅSTE inte ha en riktig gran som bara barrar. Nej, jag MÅSTE inte ha ett städat hem bara för att det är jul. 

Igår var jag på gymmet så idag fick det bli en härlig promenad genom stan. Imorgon tänker jag försöka få till en tomte-löptur. Det har blivit lite av en tradition. Men inget MÅSTE. 🙂

Jag önskar er alla en lugn och fin jul. Hoppas att tomten är snäll mot er och att gröten är lagom varm.  

 

Kommentera gärna

