Vilodag på skridskor 

Jag har känt mig mig lite ur form den senaste tiden. Blivit utmattad av nästan ingenting. Efter min löprunda i fredags tex däckade jag och sov över en timme. Helt utslagen. 

Så idag tog jag en paus från träningen. Jag skippade gymmet och drog till Kungsträdgårdens skridskobana med familjen istället. Jag har inte åkt skridskor på minst 20 år så jag var lite nervös. Men det gick ju bra. Och vad roligt det var. Sonen gjorde stora framsteg och maken imponerade stort med att åka som om han var född med grillor på fötterna. (Stackars svärmor vid den tanken). Det är väl det som är kroppsminne. Han spelade ju mycket hockey som ung. 

  
Efter skridskorna åkte vi till Rosendahls trädgårdar och fikade ute i det fina vädret. Vi blev även bjudna på snödrottningens bal. Mycket trevligt. 

  
Jag mös extra mycket eftersom det var i närheten jag sprang halvmaran och snart är det dags igen. I år har min kollega och jag fått med oss två kollegor till. Värsta gänget ju. Det ska bli SÅ kul. 

På kvällen gick jag ut en timmes promenad. När jag tröttnade efter 3.5km såg jag att jag var på hemvägen. Fnissade lite och fortsatte hemåt med raskare steg. 

  

Kommentera gärna

