Det gäller bara att ta första steget

Idag mådde jag inget bra. Pms och så har jag ätit urkasst senaste tiden. Kände mig inte bekväm i min kropp om en säger så.

Dottern skulle ha dansuppvisning och vara där två timmar innan. Jag packade med träningsväskan för att ha nåt att göra under tiden, men ville helst sätta mig på cafe med en tårtbit. Trots det gick jag till gymmet. Tänkte att jag skulle springa långsamt och lugnt. Men så fort jag klev på bandet kändes allt jättebra och jag sprang 5km på under 30. Vilket är snabbt för mig.      
Jag älskar när det bara vänder sådär. När ”jag vill inte”-känslan försvinner så fort man börjar. Det är därför man alltid ska börja, även om man inte vill. Man vet aldrig hur det slutar. Kanske med bästa känslan efter ett löp-pass på länge. 

  
 söndagsfin på gymmet 

Kommentera gärna

