row row row your roddmaskin

Som sagt, idag skulle jag testa det där asjobbig passet jag fick från en bekant. Jag fick med mig en kollega till gymmet och så satte vi igång.

Passupplägget var:

1000 meter rodd

10 thrusters

900 meter rodd

9 thrusters

800 meter rodd

8 thrusters

Osv…

Vi orkade inte släpa viktstängerna till roddmaskinerna (över hela gymmet och en våning upp ju) så vi tog hantlar och gjorde knäböj och hantellyft. Min bekant hade föreslagit 25kg men jag fegade lite och körde med 5kg hantlar. Det var fegt av mig, jag kan bättre. SKÄRPNING!

I alla fall så var det ett bra pass. Först kändes det lätt som en plätt men vid 800-600 kändes det jobbigt. Efter 500 blev det lätt igen. Passet tog ungefär 30 minuter och svetten rann efteråt.

  
Idag hade vi lyxat till det och beställt bud med lunch från http://www.falafelbaren.se/. Det var den godaste falafel jag ätit på länge. Jag var ju så sjukt hungrig. 

Nu är jag mätt och belåten och känner mig sådär skönt trött i hela kroppen. Den har fått jobba hårt. Skulle kunna lägga mig i vilorummet och sova en timme nu faktiskt. Åh vilorummet….

2 reaktioner till “row row row your roddmaskin

Kommentera gärna

