Mitt trick när jag inte vill springa

Jag var så osugen på att springa imorse. Barnen vaknade kl 6 och jag hade kämpat mot sömnen i tre timmar när jag trots allt drog på mig trikåerna och gick ut. 

  
Jag körde det gamla vanliga tanke-tricket: Jag går rundan. Jag springer till backen sen går jag. Jag springer en kilometer, sen går jag resten osv till jag tagit mig runt 5km. 

  De där 5kilometrarna var ren överlevnadsstrategi inför middag med 6 barn i åldrarna 0,1,2,3,4 och 6. Ljudnivån var hög. Och snarret i överflöd. 🙂 

Nu är helgen över. Imorgon tänkte jag köra ett riktigt monsterpass på gymmet. Bad en kompis om ett pass som skulle köra skiten ur mig och få mig att flämta på golvet efteråt. Vi får se om det jag fick funkar.

På onsdag har jag PT – KUL!

Plus att jag är ledig på fredag. Då tänkte jag få till ett långt långpass. 

Bra vecka! 

En reaktion till “Mitt trick när jag inte vill springa

Kommentera gärna

