Man kan alltid göra en måndag lite tyngre

Dagen började rätt kasst. Först vaknade jag. Bara det. Sen exploderade gröten i micron. Hej, det är måndag.  Men skam den som låter sig nedslås av lite exploderad gröt.  

På lunchen fick jag med mig inte en, inte två utan hela tre kollegor till gymmet. Vi körde alla lite olika saker men möttes upp på slutet för lite lyft.

För mig blev det lite löpning som uppvärmning  Kul att jag nu värmer upp på den hastighet som förut var max. Sånt gillar jag att upptäcka. Sen körde vi lite tabator med kettlebell och avslutade med höftlyft med skivstång. Jag drog några marklyft också, bara för att kunna tagga #marklyftmåndag. 🙂

Inte ett så planerat eller genomtänkt pass. Jag har ingen aning om vad målet med passet var förutom att komma upp ur kontorstolen och röra på mig lite. Gott nog tycker jag.

  I övrigt funderar jag på att investera i vinterbyxor för löpningen. Förra året körde jag i mina vanliga löpartights men jag blir liksom röd och får kli på magen när jag kommer in. Det går över fort men är rätt obehgligt. Får någon annan så?

Fast jag borde ju köpa nya löpskor först. Att jag aldrig kommer iväg och fixar det….

 

4 reaktioner till “Man kan alltid göra en måndag lite tyngre

  1. Brukar klia på både mage och ben för mig när man börjar tina upp, riktigt skönt med flossade löpartights då. Fick köpa nya nu i år då jag slitit ut de gamla men hittade inga bra så blev ett par skidtight, funkar fint!

Kommentera gärna

