On top of the world

I helgen var jag och sonen på klätterverket i dieselverkstan och klättrade igen. Vi har varit där en gång förut och det var lika kul den här gången. Det är SUPERBRA träning/vardagsmotion. Armarna bara skakade efter första klättringen och så gör man det 3-4 gånger. Ja, ni kan ju tänka er. Jag kunde inte hålla smoothieglaset efteråt 🙂

 
Plus att det är så jävla grym känsla att klara en bana och nå toppen.Man känner sig grymmast i världen. Min kompis som var med kom inte hela vägen upp. Och ja, jag kände mig väldigt grym för att jag klarade det och inte hon. Skadeglädje i sin sämsta form. Däremot blev jag imponerad över att hon försökte för hon är inte den äventyrliga klättrings-typen. Så väldigt bra jobbat av henne.

Den här gången klarade även 6-åringen sig upp för första gången och den ömma modern grät en tår av stolthet och lovad genast en present från leksaksaffären.

Jag funderar på att betala en kurs i hur man säkrar för min man så att han (som är höjdrädd och inte vill klättra) kan säkra åt mig och sonen.

Utöver klättring blev det ett pass på gymmet och en lång härlig promenad. Och ett besök på Mc Donalds och SJUKT mycket godis när barnen varit ute och gjort bus eller godis. De fick obscena mängder godis och jag slängde hälften på en gång. Men gick ändå och små-åt av det som var kvar i bunken hela kvällen. Ungarna märkte inte att något saknades, det säger ju något om hur mycket det fanns från början.

Mitt sockersug sköt i höjden av allt halloween-godis och jag har ingen kontroll just nu. Idag har jag ätit dumle och kakor och tårtor och snittar. Innan lunch. Jag ger mig själv den här veckan att arbeta ner suget, nästa vecka ska det vara borta.

  
Idag blev det även ett kort men härligt pass på gymmet. Passet är bara 20 minuter inklusive uppvärmning men sen är man helt slut. Väldigt lagom en tisdag fylld med möten. Jag hann med både träning och lunch på under timmen.

2 reaktioner till “On top of the world

Kommentera gärna

