I did it!

Jag skaffade mig en PT. De hade ett erbjudande på gymmet, 10 gånger för samma pris som 8. En dryg tusenlapp billigare blev det. Så jag slog till. Jag träffade han som jag ska träna med på gymmets 1-årsfirande igår och han verkar trevlig. Och kunnig.

Han höll en liten introduktion för löpare. Det var jag och en annan tjej som var där. Vi var på väldigt olika nivåer, hon – nybörjare, jag – van löpare. Men det är ju det fina med löpträning, man kan göra det utifrån sin egen nivå och ändå träna ihop. Speciellt på löpband. Hennes tröskelfart i en minut och min tröskelfart i en minut är helt olika men vi är ju ändå klara samtidigt.Och jag imponerades av hennes vilja. Hennes maxfart var ungefär min lätt lätt löpning-fart men jag VET att det var jättejobbigt för henne. För det brukade vara mitt normaltempo när jag började springa och jag tänkte att jag aldrig skulle orka springa fortare än så. Det var fint att minnas och att tänka på att jag blivit bättre. Och att känna, inom mig, att även hon skulle nå sitt mål om att springa fortare om hon bara kämpade på. Vi var båda lätt svettiga och nöjda efteråt.

Jag har bestämt mig för att släppa viktnedgångsfokuset och bara köra löpning och styrka (kommer ju hålla koll på kosten så klart men inte ha det som mål för PT). Han ska få hjälpa mig med löpningen och styrka för löpare. Det kändes som ett skönt beslut. Jag VET att jag kan klara det där marathonet även med de kilon jag bär på nu så det gäller bara att inte gå upp. Och man kan ju ändå inte träna sig till viktnedgång, det är bara jag som måste hålla koll på ätandet.

10 timmar. Varannan vecka tänker jag. 5 månader. Det tar mig över de kalla hemska vintermånaderna. Sen i vår är ju allt mycket enklare. Det blir bra det här.

11 reaktioner till “I did it!

  1. Tråkigt att det inte var bra med Lg. den här gången. Jag har precis börjat på min andra omgång men saknar Sophia 😉

Kommentera gärna

