Jag älskar att lyfta tungt

Just nu är jag i Torekov på träningshelg med Lofsangruppen. Vi är drygt 50 grymma tjejer som är här. 

   
   
Idag körde jag bland annat ett marklyftspass med Clara och Johanna (kolla in deras podd Styrkebyrån – mkt bra). Jag blev så pepp att jag bytte ett utomhuspass senare på dagen till maxtest i marklyft.

  
Senast maxade jag på 115kg. Men det var ett halvår sen. Och jag har inte lyft mycket sen dess. Förväntningarna var inte så höga.

Men jag klarade 110kg lätt som en plätt. Sen slog någon på magnetgolvet och 115 gick inte att rubba.

Satan vad nöjd jag är. Tack muskler för att ni minns hur ni ska göra.

Och satan vad kul det är att lyfta tungt med starka grymma tjejer. Love it!

Idag har jag också tränat plyometrisk träning. Hopp och spänst. Själva passet tog 11,47 minuter och sen var jag rätt mör. 

11,47 minuter hinner ALLA träna. 

Nu ligger jag i hotellsängen och känner hur kroppen njuter av att ha fått vara igång hela dagen. 

Snart blir det middag och tidig sänggång, för imorgon har jag två pass och en föreläsning före lunch. 👍

Hoppas att ni har en bra helg. 

Kram 

Kommentera gärna

