Olust till löpning

Och där kom den. Den där olusten att springa som kommer lite efter jag sprungit ett rejält långpass. Jag känner igen det nu. Dagarna efteråt har jag energi och lust kvar, endorfiner av lycka över min bedrift. Då kan jag få till ett eller två kortare pass. Men sen infinner sig ett tillstånd av total olust till löpning och träning. 

Idag är jag inne på andra dagen utan träning och det känns ok. För jag vet att lusten kommer tillbaka. Jag behöver bara låta kroppen vila och längta lite. 

Istället njuter jag av kvälls-sol, skön fotölj och bra bok. 

  

8 reaktioner till “Olust till löpning

  1. Känner igen det där!! Bara två pw och en kort jogg sedan min halvmara, men jag vet att lusten återkommer… 🙂 ha en fin kväll!

Kommentera gärna

