Hammarbybacken upp och ner och upp och ner och upp och ner…

imorse sprang jag lite och gick lite. Totalt 5km. Bra start på dagen. Och den avslutades lika bra. En tjej i träningsgruppen på Facebook bjöd in till att ”springa några varv i Hammarbybacken”. Jag som aldrig gjort det hakade på. Det blev inget springande upp. Fy FAN vad jobbigt det var 😅 

Men jag tog mig till toppen två gånger och är nöjd med det. Sen gick jag halva backen upp och ner och gjorde knäböj tills de andra kom ner. I ösregn 🙂 När de gick upp sista varvet gjorde jag dips mot en bänk (under tak 👍). 

En supermysig kväll. Jag är så glad över att ha folk som drar ut mig på sånt här. Även fast jag inte känner dem. Man ses, tränar ihop och peppar varandra. Så bra grej. 

Tror ni jag kommer kunna gå imorgon? Hej träningsvärk. 

   
   

5 reaktioner till “Hammarbybacken upp och ner och upp och ner och upp och ner…

  1. Bra jobbat – den där sidan av backen går ju faktiskt inte att springa uppför. Jag brukar köra på baksidan, först upp för den ganska snälla grusvägen och sedan ned för den superbranta vägen på andra sidan. Sen går jag upp för den branta biten och springer nedför den snällaren vägen. Då får jag träna både gå-backe och spring-backe.

  2. får man fråga vilken träninggrupp på facebook du är med i? 😛 Jag skulle också behöva lite träningskompisar som drog ut mig på sånt 🙂

Kommentera gärna

