Axelklapp – ny övning att pröva

Idag hade jag träningsdate med vän. På andra sidan stan. I Sundbyberg. Först promenerade jag 5km genom stan och sen hoppade jag på pendeln och tog mig till ett galet stort och fint SATS. Kul att testa en ny anläggning. 

Först körde jag först lite intervaller på löpband, sen amrap med svingar och sist lite blandade övningar i 45/15 medan jag väntade in min träningskompis. 

 

spring ett marathon-app. lektion ett
  
  
om svetten rann? hell to the yeah! körfe lite lättare vikter dock. 10kg platta och 16 på kettlebell.
 
Jag passade även på att lägga in min version av ”axelklapp” som sista övning. 2×45/15 av positivt peppande och tackande av mig själv medan jag tittade mig själv i ögonen i spegeln. 

Det kändes lite fånigt men ändå rätt fint på nåt sätt. Den övningen kommer jag ha med fler gånger. 
Så där har ni dagens eller morgondagens utmaning. Lägg in ”axelklapp” som övning i ert program. 
Efter gymmet åt vi libanesiskt och pratade om livet. En mycket mycket trevlig kväll måste jag säga.  

 

2 reaktioner till “Axelklapp – ny övning att pröva

Kommentera gärna

