#vaycayisödertälje

Vi har sen semester i år så vi tog en liten minivay-cay i helgen. Vi loggade ut tidigare i torsdags och lassade in hela familjen (med febrig son 😳) och drog en halvtimme från stan (men med köerna tog det betydligt längre tid) till underbart mysiga tvetagårdens vandrarhem. Där kastade jag mig i sjön medan maken tände grillen. Efter maten gick jag och 6-åringen (som mådde bättre) ett mullespår i skogen. Dryga 1 km med både fysiska utmaningar och naturupplevelser. Förutom alla mygg var det superfint.  

    
   
På morgonen sprang jag 2,9 km och sen gjorde vi tom tits museum hela dagen. Dagen efter gjorde vi lådbilslandet och sen tränade jag i det fina utegymmet bredvid vandrarhemmet. 

   
    
 I morse mötte jag en tjej från min träningsgrupp på Facebook och sprang 5km. Det var sjukt tungt i värmen. Jag gick nästan en kilometer. Men doppet efter var skönt. 

Efter snabbvisit på torekällberget (med obligatorisk kringla) åkte vi hem igen.

En PERFEKT mini-semester måste jag säga. Eftersom vi hyrde ut huset under tiden gick det jämt upp ekonomiskt också! Mkt bra. 

Kommentera gärna

