Sånt som ger mig energi

Det här inlägget är svårt för just nu är jag i någon slags konstig period där jag inte vet vad som ger mig energi. Sånt jag brukade tycka är roligt är inte roligt längre.

Men en sak vet jag. Att bada på en varm sommardag. Ni vet en sån där varm klibbig dag när man suttit på kontoret och svettats och man känner sig äcklig och sunkig. Att då få doppa hela kroppen under ytan i havet (eller en sjö om inget hav finns nära) är som att födas på nytt. Ett enda dopp och sen är jag sval och lugn och redo för alla utmaningar som livet kastar på mig.

Åh, tänk att få bo bredvid havet med en egen brygga. Då skulle jag bada varje morgon. Det är en dröm jag har.

Vinterbad fungerar också bra. Här badar jag 18 februari i år.
Vinterbad fungerar också bra. Här badar jag 18 februari i år.

Det här inlägget är en del i en bloggutmaning

3 reaktioner till “Sånt som ger mig energi

  1. Jag håller helt med! Havsbad är det som ger mig mest energi av allt. Men jag måste doppa huvudet, det är nåt med den där kylan som omger skallen som gör att man piggnar till rejält. Underbart!

Kommentera gärna

