Ett intervallpass

Jag har missat några dagar i bloggutmaningen. Istället för att gräma mig över det och tvinga fram inlägg går jag helt enkelt vidare med dagens datum. Fast intervallpass skrev jag ju om igår. Nåja. Jag gillar intervallpass. De får mig att utmana mig själv och att sakta men säkert bli snabbare. Man intervaller behöver inte handla om att springa fort. De kan lika gärna handla om att tänka på tekniken.

Ett av mina favoritintervall-pass just nu är att sätta intervaller på en minut springa varannan intervall med riktigt bra löp-teknik.

Jag sträcker på mig och bröstar upp mig. Riktar fokus framåt. Tänker på andningen och öppnar upp bröstkorgen. Fötterna sätts i lite under höften och stegen blir kortare men fyllda av kraft. Jag flyger fram.

Det tar på krafterna att tänke på allt det där så efter en minut jogg-vilar jag lite innan jag börjar om igen. Och sakta men säkert vänjer sig kroppen och jag känner att jag inte behöver tänka  på allt längre, det bara sker automatiskt.

Det här inlägget är en del i en bloggutmaning

 

2 reaktioner till “Ett intervallpass

  1. Ja! Detta intervalltänket gillade jag! Att fokusera på bra löpteknik under en minut istället för att bara springa XXX i XXX tempo tills man stupar. Detta ska jag ta med mig. Tack för tips 🙂

Kommentera gärna

