Transportlöpning till badsjön

Maken slutade tidigt och hämtade barnen idag. Jag gick också lite tidigare och vi kom hem samtidigt. Bara det är ju underbart. Att ha en eftermiddag ihop. 4-åringen lekte hos en kompis och maken tog 6-åringen för att åks och meta. Jag sprang till samma sjö. 4km som kändes så enkla. Solen sken och jag hade shorts (som skavde lite tyvärr) och jag var nere och snuddade på 5-tempot igen. Utan att anstränga mig.  

 Vid sjön kastade jag mig i vattnet med löparkläderna på till sonens förtjusning. Sen soltorkade jag ett tag innan jag sprang 2km hem. Under sista kilometern hände nåt. Jag kände mig så stark och fri. Löpsteget sträcktes ut och bröstet höjdes. Jag sprang till musiken och kände mig oövervinnelig. Det var underbart. Den känslan ska jag söka efter i varje pass nu. 

   
 Sen kom grannarna över på middag och jag gjorde bland annat sallad på vattenmelon/feta/oliver/mynta. Så jäkla gott. 

Nu sover barnen och maken är ute och motionerar. Det går att få till träning och motion även om man har barn. Prioriteringar och smarta lösningar. 

  

8 reaktioner till “Transportlöpning till badsjön

Kommentera gärna

