En framtidsdröm

Jag skulle kunna skriva att min framtidsdröm är att springa marathon. Eller klara milen på under 60 minuter. Eller gå ner 20kg. Men det är det inte. Min framtidsdröm är att jag ska orka vara pigg. Att jag ska orka göra allt jag vill göra utan att det ska kännas jobbigt.

Idag var jag på väg till gymmet men vände i trappen. För det var kallt ute och jag var ensam och det är 4 kvarter bort till gymmet. Fast jag hade plats på ett roligt pass. Jag hade redan sprungit 3km på morgonen så jag rättfärdigade mitt val med att jag ju hade tränat idag. 

Jag vill gå snabbare och med lättare steg. Hoppa och studsa fram i livet. Det låter kanske flummigt för dig, men jag vet precis vad jag menar.

Jag vill vara en studsboll
Jag vill vara en studsboll

Det här inlägget är en del av Upp & hoppas bloggutmaning

4 reaktioner till “En framtidsdröm

  1. Har försökt svara på din kommentar på min blogg men jag lyckas inte vara kompis med googlekontot.

    Hur som helst! ÄLSKAR att jag hittat till din (för mig) nya blogg!

    Håller även helt med om varför träna. För mig handlar det nästan enbart att dämpa ångest och det funkar bättre än mycket annat.

Kommentera gärna

