Träning när jag är 65

mamma

Min mamma la om sitt liv när hon var 50+. hon gick med i viktväktarna och gick ner 25kg och började träna. Sen har hon fortsatt med det. Nu är hon en pigg och glad pensionär som lever livet fullt ut. I våras reste hon 2 månader med rosa bussarna i Nya Zeeland och Australien där hon vandrade och tog sin första surflektion. Pappa är inte riktigt lika hurtig träningsmässigt längre men han orkar rätt mycket han med tack vare tidigare insatser

Mina föräldrar reser på vandringsresor i Buthan och cyklar i Frankrike. De är pigga och glada och har ork. Framförallt har de ork för sina barnbarn. I påskas tog de barnbarnen på en skidvecka i fjällen. Det krävs bra energi för det!

Set är därför jag tränar. För jag vill bli som dem. Jag vill orka hitta på spännande äventyr och leka med mina barnbarn om jag får några.

Min träning är för livet.

Det här inlägget är en del av en bloggutmaning

10 reaktioner till “Träning när jag är 65

  1. Det är sant. Träning ÄR för livet och ÄR livet om du frågar mig i alla fall. (Vilket du inte gjorde men jag tog mig friheten så att säga… 🙂 )

Kommentera gärna

