Stockholm marathon 2016 – upplägget

  

Ni förstår precis hur jag tänker va? 

Springa tre km och gå en. Springa tre och gå en. Då borde jag klara det på 5.30

Gah. Lite tight….

9 reaktioner till “Stockholm marathon 2016 – upplägget

  1. Du har ju gott om tid att expermintera med upplägget. Jag körde Göteborgsvarvet på 2.18 (typ) genom att springa 25 minuter och gå fem minuter. Fem minuters gång är precis lagom för mig, då hinner pulsen gå ned och vara stabil i någon minut innan det är dags igen.

  2. Vad är maxgränsen? 6 timmar?
    Du fixar det! Som sagt, du har gott om tid på dig att testa dig fram. 🙂

    Jag blev själv sugen på en mara när jag satt och kollade på Sthlm Maraton. Jag som ”aldrig skulle springa en asfaltsmara”…… Haha! 😀

  3. 6 timmar är gränsen. Jag känner mig osäker. Jag var rätt trött i kroppen efter 20km på halvmaran. Och då har man lika mycket kvar på maran. Men så har jag fött två barn och vet vad kroppen klarar liksom. Vill man så kan man. Och ja, gott om tid att träna.

  4. Oroa dig inte för tiden! Det är klokt att du har tänkt dig att varva gång och jogg för att hålla hela vägen, men om du fortsätter att träna regelbundet i ett helt år framöver kommer dina gångavsnitt inte att behöva vara så långa som du räknar på nu. Du kommer garanterat att bli mycket starkare och bara behöva kortare inslag av gång. Det kommer att gå kanon 🙂

Kommentera gärna

