Om att springa eller somna på morgonen 

Det blir väldigt tydligt vilka olika prioriteringar vi har, min man och jag, när barnen sovit borta och jag lägger mig tidigt för att få sova ut ostört och när jag vaknar kl 6 för att hinna springa innan barnen kommer hit vid 9.00 hör jag maken ramla in från nattens utehäng på bar och klubb. 

(Var det där den längsta meningen i världen?)

Anyway. Det blev 5km och benen kändes lite lättare men det är fortfarande segt att springa. Som att kroppen inte vill springa. Men hjärnan vill så kroppen får skärpa sig tycker jag. 

   
 

7 reaktioner till “Om att springa eller somna på morgonen 

  1. Heja dig! Jag skulle aldrig kunna gå upp extra tidigt för att springa, är alldeles för glad i att sova. Men när jag jobbar kväll, då kan jag tänka mig att ta en runda efter att jag lämnat barnen på skolan. Då funkar det rätt bra, faktiskt.

Kommentera gärna

