Om att våga nåt nytt

Imorse tänkte jag lyfta lite vikter på hotellets gym. Ett väldigt fint gym, I might add.  

När jag kom dit skulle en bootcamp-klass precis börja så jag sa what the hell jag testar. Och 60 minuter senare var jag Helt. Jävla. Slut. I. Rutan.  Plus att jag hade lärt känna en kiropraktor från Florida och en kvinna från Jersey. Det är en sak jag ÄLSKAR med NY: alla är så jävla trevliga och pratar med en. Jag har pratat med så många i hissar de senaste dagarna. Skrattat ihop med främlingar. Sen säger man tack och hej och går ut lite gladare. Inte som hemma där man bara står och stirrar ner i golvet. 

Nyss åkte jag ner i hissen och en kvinna med sjukt snygg kappa klev på och övriga 3 pers i hissen (mig inräknat) började genast prata om var den kom ifrån och hur fin den var och hur kul det var att vi alla tyckte det. 

Igår hamnade vi i ett långt samtal med en hundrastare (ledig) på en bar och pratade politik, migration och gentrifiering.

ÄLSKAR DETTA. 

Vill inte hem till trista tysta tillknäppta ängsliga Stockholm Sverige. Vill prata mer med folk och främlingar. 

I övrigt har vi promenerat en massa och ätit en massa ohälsosam mat. Det ena väger upp för det andra. 🙂

   

      

Lite hälsosam havregrynsgröt när jag tröttnade på allt ohälsosamt 

2 reaktioner till “Om att våga nåt nytt

Kommentera gärna

