Om att inte vara sugen på att springa i regn

Der är måndag och det har regnat hela dagen. Jag hade tänkt gå på gymmet på lunchen men blev tvungen att sitta på möte istället. 

När jag kom hem var jag trött och hade noll lust att träna. Pms har jag också och det hjälpte ju inte. 

Men jag tog mig själv i kragen och tog mig ut i regnet. Jag skulle bara ta 4km rundan sa jag till mig själv men fötterna valde 5km-rundan. 

Det var urjobbig. Kallt och jävligt. Och håll fick jag också eftersom jag precis ätit två tortillas med chili. Inte bästa maten före löpning. 

  

Men jag sprang rundan och satan vad nöjd jag var efteråt. Man ångrar ju aldrig ett pass som blir av. Och man känner sig aldrig så nöjd efter ett pass som när man verkligen inte ville göra det innan men gjorde det ändå. 

4 reaktioner till “Om att inte vara sugen på att springa i regn

Kommentera gärna

