En regnig vilodag efter löpintervaller i jobbig backe

Efter fredagens lyft och gårdagens intervaller blev det en vilodag idag. Jag tog en timmes promenad i regnet men annars satt jag mest i tv-soffan och åt lösgodis. Barnen var hos mina föräldrar och vi passade på att göra ingenting speciellt. Det måste man göra ibland. 

Men intervallpasset igår då. Jo, asjobbigt! 

Först jogg…gåggade (när man joggar så sakta att man kunde gått fortare) vi till en sån där seg backe som inte är så brant men lång med jobbig lutning. 

    

Där skulle vi jogga upp i långsam fart, jogga ner i fortare fart och sen upp i snabb fart. Sen fick vi vila en minut innan vi gjorde om det. Och så höll vi på i 25 minuter. Lovisa stod mitt i backen och gav tips till oss. Jag skulle sätta i foten under rumpan och skjuta fram höften mer. Jag tror att jag fick till det på slutet. 

Satan vad jobbigt det var. Och sen skulle vi hoppa på ett ben och göra utfall också. Innan vi gåggade tillbaka och fick smoothie och en bar. 

Efter det vilade jag lite innan det blev dags för dagens andra pass. 16st 5-6åringar på kalas i gymnastiksal. Vet inte vad som var jobbigast faktiskt. 🙂

Kommentera gärna

