Om en lunchrunda

    

Igår fick bli en vilodag. Benen var rätt stumma om en säger så. Jag gick mest runt och myste för mig själv över att jag sprungit 18km. Det är viktigt att stanna upp och njuta av det man klarat av ibland.

Men idag fick vilan vara över. Min kollega, som jag ska springa halvmaran med, och jag bytte om till löpkläder och sprang en liten mysrunda innan lunch. Min app mätte lite bananas så jag litar inte på resultatet ovan men det var härligt att komma ut och röra på sig och få lite solljus.

Jag gillar verkligen mina lunchrundor. De ger energi till hela dagen. 20-30 minuters batteriladdning liksom. Det hinner alla. Orkar/kan man inte springa så kan man gå.  Jag försöker komma ut två gånger i veckan, oftast tisdag och onsdag. Det är ju extra kul att jag har kollegor som springer med också. Det är riktigt bra bonding tycker jag.

Nu ska jag erkänna en sak,  jag fuskade med vardagsmotionen imorse. Ni förstår, jag läser sista delen i Cirkel-trilogin och den är ju så spännande att jag satt kvar på bussen för tt få läsa lite mer, och sen tog jag tunnelbanan en hållplats för att få läsa ännu lite mer. Istället för att gå min vanlig promenad till jobbet. Men jag har inte dåligt samvete över det, jag prioriterade läsningen imorse, då får jag prioritera träningen på lunchen. ( Och kanske stå på crosstrainern lite när jag lagt barnen ikväll… )

 

4 reaktioner till “Om en lunchrunda

Kommentera gärna

