Äta bör man annars dör man

Foten kändes bra igår. Och imorse vaknade jag upp och hade ont i den andra foten. Är det inte det ena så är det det andra. Den har väl fått överkompensera en hel del kan jag tänka. Så det blir ingen löpning idag inte. Istället gick jag en extra promenad imorse. Jag skulle på ett frukostseminarium och passade på att preomenera genom Stockholm i det här fantastiska vädret som är nu. Underbart.

Det blev en lyxfrukost idag. macka med ost och en croissant och smoothie och kaffe. Sån frukost som jag brukade äta varje dag förut. Det var gott men jag blev inte riktigt mätt. Inte som jag blir av gröt eller min jordnötssmörsmoothie.

Ibland tänker jag på hur mycket enklare det vore om man bara kunde ta det där pillret tre gånger om dagen och inte tänka på mat alls. ”Go team soylent

Ibland önskar jag att jag var en sån där kosttillskottsmänniska som förstod och kunde ta till sig alla de där olika kosttillskott som finns att köpa och som antagligen påskyndar förbränning och muskelbyggande och kroppsförändring. Det vore ju också mycket enklare att bara dricka sin (i och för sig rätt äckliga) blandning varje måltid. Inget hackande, stekande, lagande, städande, diskande.

Men sen är jag ändå rätt tacksam över att världen inte kommit till soylent für alle-stadiet än och att jag inte fastnat i kosttillskottsträsket. Det verkar rätt tråkigt att äta pulver hela dagarna när riktig mat är så mycket godare och bättre för kroppen på alla sätt och vis. En croissant medan man sitter i en mjuk fotölj vid ett fönster där vårsolen lyser är nåt helt annat än ett glas grumligt pulvervatten. Eller vad tycker du?

Categories: Mat

Kommentera gärna

