Dagens tre positiva

För att komma upp på banan igen börjar jag om med alla redskap jag fick i Lofsangruppen. Ett var att lista tre bra saker jag gjort under dagen. Så här kommer dagens tre positiva:

1. Jag började inte bråka när mannen skrev ett lite otrevligt sms utan tänkte att det var för att han höll på att bli sjuk och mådde dåligt. Så jag köpte istället en påse halstabletter och kvarg med nötchoklad-smak till honom.
2: att alla i familjen satt och åt middag ihop utan gnäll eller mjölk-glas som spilldes ut.
3. När barnen och jag mös i soffan. Vi lekte korv med bröd och skrattade jättemycket.

Bonus får ju bli träningen. Och att jag hållt kosten bättre än på länge idag.

Kommentera gärna

