Söndag – vilodag

Mitt löp-program (appen gipis) har ungefär samma upplägg varje vecka.
Tisdag och onsdag är intervaller. Lördag är långpass och söndagar ett kort pass. Så set blev En kort liten runda idag. Vad är de bra för egentligen, de där 15-minuterspassen, nån som kan förklara?

Dock var dagens 15 minuter nästan jobbigare än långa intervallen igår, eller 15km förra veckan, då benen var tunga som bly av okänd orsak. Men frisk luft, sol, grusiga trottoarer och fågelsång vägde upp allt.

En rolig sak är att jag haft ont i armarna hela helgen och inte fattat varför. Tills min man frågade om jag tränat nåt ovanligt och jag kom ihåg fredagens grit strength-pass. Så nu är det mysteriet löst.

Just nu åkte båda mina barn iväg på kalas. Två timmar av tystnad och inga måsten. Sån lyx för en morsa. Hoppas att ni har en härlig söndag.

Kärlek!

8 reaktioner till “Söndag – vilodag

  1. Det är olika intervaller. Ett pass med snabba korta och ett med längre inte lika snabba. Typ.

    Sen är det jag som bestämt dagar jag vill träna på. Jag borde väl lagt in vilodag efter varje träningspass men det här passar mig bättre schema-mässigt.

Kommentera gärna

